FAQ – Veelgestelde vragen


Hoe plaats ik een bestelling?

Kies de items uit en plaats deze in je winkelwagentje. Als je bent uitgeshopt kan je het winkelmandje bezoeken door er rechtboven of in het menu erop te klikken. Heb je een kortingscode, voeg deze dan in onder het kopje coupons op de pagina van de winkelwagen. Kies ook de manier van verzenden. Vervolgens klik je op afrekenen. Je kan ervoor kiezen om de bestelling zonder een account te plaatsen of om een account te maken. 

Vul bij de volgende pagina is hoe je wilt betalen. Je kan kiezen tussen iDeal en Paypal. Onderaan de pagina kan je nog opmerkingen toevoegen indien nodig. Heb je de betaalmethode gekozen kan je aangeven dat je verder wilt. Heb je gekozen voor iDeal dan kies je in het volgende scherm je pagina en wordt je naar iDeal geleid. Kies je voor Paypal dan wordt je naar de pagina van Paypal gestuurd. Rond de bestelling hier af. 

Is de bestelling gelukt dan ontvang je ene bevestiging via de mail. Zodra je bestelling is verwerkt ontvang je een bevestiging hiervan.

Hoe kan ik betalen?

Je kan op verschillende manieren betalen, namelijk met iDeal, bankoverschrijving of met Paypal. Alle betaalopties zijn veilig en betrouwbaar. Bij het afronden van je bestelling kan je aangeven op welke manier je wil betalen. Indien je met iDeal wil betalen kies dan voor de betaaloptie iDeal. Kies je voor Paypal, klik de betaaloptie Paypal aan, etc.
Schrijf je liever het geld over op onze bankrekening, vergeet dan niet het bestelnummer erbij te vermelden. Let op, de levertijd is bij betaling met bankoverschrijving langer!

Garantie

Dolceza geeft 21 dagen vanaf de datum van de orderbevestiging, garantie op de geleverde artikelen. Mocht een sieraad of accessoire onverhoopt kapot gaan, dan kan het ter reparatie retour worden gestuurd. Neem wel eerst contact met ons op!

Let op: De garantie is niet van toepassing op:

* slijtage van artikelen of beschadiging door ondeskundig gebruik van de artikelen;
* verkleuring of vlekken van het metaal door contact met parfum, water en andere cosmetica;
* gebroken of beschadigde sieraden/steentjes/accessoire doordat het sieraad gevallen is, of omdat eraan getrokken is;
* verkleuring of slijtage van leer;

 

Dolceza stelt vast of de garantie van toepassing. De kosten voor het terugsturen zijn voor de klant, de reparatie is kosteloos.

Wat is de levertijd?

Wij verzenden onze bestellingen elke werkdag. Indien je iets bij ons besteld wordt je bestelling binnen 5 werkdagen verstuurd. Plaats je een bestelling in het weekend, dan wordt deze na het weekend verzonden. Let op, gepersonaliseerde artikelen hebben een langere levertijd! Nadat je bestelling is verstuurd, ontvang je van ons een verzendbevestiging. Heb je voor pakketpost gekozen, dan sturen wij de track & trace code mee in de verzendbevestiging. Heb je iets met spoed nodig? Laat het ons dan weten en wij kijken wat we voor je kunnen betekenen.

Wij verzenden momenteel alleen binnen Nederland en België.

Tips voor onderhoud

Hieronder enkele tips voor onderhoud van je sieraden:

  • Laat je sieraden niet in contact komen met vocht of water. Daardoor kunnen de metalen verkleuren of afgeven. Doe je sieraden dus af met douchen, schoonmaken, sporten, en zonnen.
  • Zijn de sieraden toch nat geworden, droog ze dan meteen af!
    Doe je sieraden altijd af met slapen.
  • Wees voorzichtig met parfum, bodylotion en andere cosmetica. Metalen kunnen verkleuren door cosmetica.  Doe bijvoorbeeld eerst parfum op en pas als laatste je sieraden om.
  • Berg je sieraden goed op als je ze niet draagt. Het beste is om ze in een afgesloten zakje of doosje te bewaren. Zo voorkom je verkleuring door aanraking met licht en lucht.
  • Door verschil in huidzuur kan de verkleuring bij de ene persoon sneller optreden dan bij de ander.

 

Rompertjes

  • Was de beschilderde rompertjes met de hand. De rompertjes zijn net de hand geschilderd en daarom kwetsbaar.
  • De rompertjes met een textiel opdruk mogen in de wasmachine gewassen worden. Let op, was ze wel binnenste buiten.
  • Strijk de opdruk niet! Moet het toch gestreken worden, doe dat dan binnenste buiten en hou de strijkbout er niet te lang op. Strijk zonder de stoomfunctie.
  • Was je de rompertjes met de hand? Wring ze dan niet uit over de opdruk.

Kan ik iets ruilen?

Het kan soms voorkomen dat de armband anders is dan gedacht. Je kan je producten altijd binnen 14 dagen in originele staat, ongedragen en onbeschadigd retour sturen. Neem eerst contact op via info@dolceza.nl en je ontvangt van ons de retourinstructies. De kosten voor het retourneren zijn wel voor eigen rekening. Zodra het bij ons binnen is ontvang je het bedrag voor de artikelen zo spoedig mogelijk terug op je rekening. De verzendkosten voor het terugsturen van de te ruilen of retourneren producten zijn voor eigen rekening.

Let wel op!

  • Gepersonaliseerde artikelen kan je helaas niet ruilen of retourneren.
  • Ook armbanden die op maat zijn gemaakt kan je niet ruilen of retourneren.
  • We kunnen alleen producten retour nemen die omgedragen of onbeschadigd zijn.
  • De retour gezonden bestellingen zijn op eigen risico voor de klant.
  • De artikelen uit de sale ( afgeprijsde artikelen  1,- t/m €5,-) kunnen niet geruild of geretourneerd worden.  Wegens de extreem lage prijs kunnen wij ook geen garantie bieden op de artikelen. 

Wat zijn de verzendkosten?

De verzendkosten voor bestellingen onder de €35,- euro zijn €2,99.  Je bestelling wordt dan als brievenbuspost verzonden. Bij brievenbuspost ontvang je geen track en trace code. Kies je voor brievenbus verzending, dan is je pakketje niet verzekerd. Wij zijn niet verantwoordelijk voor het zoekraken van een pakketje indien je hebt gekozen voor brievenbus post.

Komt je bestelling retour omdat het adres niet klopt (zelf ingevulde adres) dan versturen wij het pakketje nog 1 keer gratis op. Wil je de bestelling niet meer? Je ontvangt dan het aankoopbedrag minus de verzendkosten terug (Dit geld niet voor gepersonaliseerde artikelen, deze kunnen niet teruggenomen worden).

Kies je ervoor om je bestelling als pakketpost te laten verzenden van betaal je €6,95 aan verzendkosten en ontvang je na verzending een track en trace code.

Is je bestelling €35,- of meer dan wordt je bestelling binnen Nederland gratis verzonden. Let op! Kies in het winkelmandje voor de optie ‘gratis verzending’. Indien je een bestelling als cadeau laat inpakken dan past je bestelling niet door de brievenbus en wordt je bestelling als pakketpost verzonden.

Wij verzenden momenteel alleen binnen Nederland!